zaterdag 8 december 2012

Demmeren

De Sint in Demmers
Woensdagavond was het weer eens tijd om te gaan Demmeren. Door allerlei oorzaken was ik al twee jaar lang niet meer mee geweest en het was de hoogste tijd om weer een bezoek te brengen met (ex)collega;s aan dit gezellige café in Naarden.

We vertrokken om half zes en zouden eerst een hapje gaan eten voordat we Demmers zouden betreden. De keuze viel op snackbar Family, op de spreekwoordelijke steenworp van Demmers gelegen. Ik koos als eerste voor de gyros schotel maar de gyros bleek op te zijn. Dan maar de kipsaté met  nasi maar ook de nasi was op zodat het kipsaté met rijst werd. Aldus een bodempje in de maag hebbend betraden we Demmers waar we allemaal kozen voor een Gulpener bock en uiteraard aanvielen op de dop pinda's.

Het was allemaal erg gezellig en de feestvreugde werd verhoogd door mijn tweede Sinterklaas experience in twee dagen. Dit keer kwam de goedheiligman in vol ornaat, vergezeld door vier pieten, het café binnen zetten. Er werd netjes voor hem gezongen en de Sint luisterde netjes, maar toen het lied afgelopen was ging de mijter en de pruik af en werd er naar het bier gegrepen (en niet naar de bisschopswijn). Een Piet was kennelijk de BOB Piet want die ging niet aan het bier maar netjes aan de cola. Wij gingen echter lekker verder met de tweede ronde bier (en nog meer pinda's) en hadden een erg gezellige avond. Tegen half negen was het tijd om te vertrekken en ik nam me voor om er de volgende keer weer gewoon bij te zijn, drukte of geen drukte.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten