woensdag 5 december 2012

Dronken pieten

Na goed bier en goed voedsel was de zondag nog niet volledig voorbij. We besloten nog een laatste biertje te drinken in het elfde gebod voordat mijn stapmaat huiswaarts moest keren i.v.m. een schoen zetting,. Toen we binnenkwamen zagen we echter iets vreemds, er zat een zwarte piet aan de bar en deze stak vol jolijt een arm op ter begroeting.

Het bleek een goede bekende te zijn en hij was niet alleen want even later zat er een tweede piet naast hem. Deze pieten vielen in een mij onbekende categorie want beiden bleken tot de sub soort dronken piet te behoren. Wel weer eens heel iets anders dan hoofd piet of zo. Ze bleken 's middags opgetreden te hebben voor de tweeling van een vriendin en waren ruim daarvoor al begonnen met zich in te drinken. Ook bij vriendin hadden ze zich de alcohol goed laten smaken en toen we aan de bar zaten waren ze goed in de olie. Bij gebrek aan pepernoten werd er dan ook op bier getrakteerd en het was erg gezellig. Zij moeten echter spoedig vertrekken omdat er nog andere café's bezocht moeten worden en lieten mij achter met de gedachte dat ik een nieuwe pieten soort had ontdekt. Een pieten soort die mij stukken beter aansprak dan de gemiddelde piet.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten