dinsdag 4 oktober 2011

Green lantern

Een tijdje geleden was ik met de mannen op stap voor een film dag (inclusief diner). We waren naar 2 super helden films geweest maar het oorspronkelijke plan was om er zelfs drie te bezoeken. Naast Conan en Captain America stond ook Green Lantern op het programma. Aangezien de film niet zo´n groot succes was (en dat is een behoorlijk understatement) draaide hij nog maar in enkele bioscopen. Logistiek kwam alles dus niet uit en gingen we naar twee van de drie films.

Uiteraard wilde ik als comic liefhebber ook deze film nog zien en toen hij dan ook te downloaden was deed ik dat meteen. Zondagavond ging ik er dan ook voor zitten om te kijken wat ik er van vond. Het eerste voordeel van thuis kijken kwam al meteen bovendrijven. Geen 3D brilletjes voor een paar extra special effects die helemaal niets aan de film toevoegen maar de bioscoop wel een euro extra omzet per persoon oplevert.

Voor het verhaal waren een aantal elementen uit de comic samengepakt en een aantal veranderd. De tegenstander van Hal (Green Lantern) Jordan was Parallax wat niet helemaal klopte met de comics maar de Guardians, Kilowog, Tomar Ray en uiteraard Carol Ferris waren allemaal aanwezig. Hal kreeg de ring van een stervende Abin Sur zoals het hoort en vanaf dat moment begint het avontuur. Wat zal ik zeggen, het was een aardige film en zeker geen verspilling van mijn zondagavond maar als je geen hardcore comic fan bent dan zou ik je aanraden om de film over te slaan.

2 opmerkingen: