zaterdag 22 oktober 2011

De koperen bel

Zaterdag had ik met vrienden in Zaandam afgesproken. Ik zou tussen vijf en half zes arriveren maar met dank aan mijn vrienden van de NS werd het een beetje later. Ik liep dus alvast naar de dam om daar op hun te wachten. Ik was van plan dat te doen met een biertje in de juffer, maar de bardame had meer aandacht voor bekende mensen dan voor klanten zodat ik naar de overkant vertrok, Breugems brouwerij. Terwijl ik genoot van hun eigen gebrouwd amber bier kwamen mijn vrienden binnen en al gauw was het tijd om naar de overkant te vertrekken, de koperen bel.

Zij gaven van te voren hoog op van het restaurant en de start was prima, mooie zaak, prettige plaatsen en goede bediening (hier kan ML nog iets van leren). De kaart zag er mooi uit en ik ging als voorgerecht voor de proeverij. Een mooie blauw ader kaas soep (ik denk dat een normale kom te veel was geweest), een trip van garnaal, paling en zalm en carpaccio. Ook het hoofdgerecht gewokte ossenhaaspuntjes liet niets te wensen over en ook de gerechten van mijn vrienden waren erg smakelijk (ik had mee geproefd van de kabeljauwfilet met kreeft saus en garnalen). Afsluitend zoet voor hen en een kaasplankje met erg mooie kazen voor mij en je kunt zeggen dat ik blij verrast was me de kwaliteit van dit restaurant. Deze staat zeker in mijn top twee van Zaandam. Het was inmiddels tien uur geworden en we vertrokken wederom naar Breugems voor het tweede onderdeel van het programma.

2 opmerkingen: