zondag 2 oktober 2011

Wordfeud

De afgelopen week werd ik door diverse dingen getriggerd om eens naar Wordfeud (Engels voor scrabble) te gaan kijken. Twee van mijn vrienden bleken het te spelen (een al langere tijd en een had net zijn eerste spelletje gespeeld). Daarnaast stond er een stukje op Nu over een Zwols café dat het spel zelfs al verboden had.

Dit was voldoende voor mij om eens te gaan kijken wat dat Wordfeud nu precies was. Al gauw had ik de website gevonden en het bleek een app voor android toestellen en de iPhone te zijn om een spelletje scrabble te spelen tegen een van je vrienden of zelfs tegen totaal onbekenden. Alleen wat Wordfeud ontzettend leuk maakt is het feit dat je in elk gewenst tempo kunt spelen, je hebt namelijk 72 uur (drie dagen) om een zet te doen. Je kunt echter dertig verschillende potjes tegelijkertijd spelen zodat als je een wat tragere tegenstander hebt je gewoon een spelletje tegen iemand anders daarnaast te beginnen. Nu beschouw ik mezelf als iemand met een erg grote Engelse woordenschat en vind ik het dus geen enkel probleem om in het Engels te spelen maar uiteraard ben ik beter in Nederlands dan in Engels. Wordfeud is echter instelbaar voor zeven verschillende talen en een van die talen is Nederlands. Dus als je een android telefoon of een iPhone hebt installeer dan de Wordfeud app en daag me uit voor een ouderwets potje scrabbelen, ik wacht op de eerste uitdagers. Zoals dat zo mooi heet in het Engels All challangers accepted.

1 opmerking:

  1. Kom maar op :-)!!! Maar wat wel klote is dat de woordenlijst zuigt!!!! Touw is bv geen goed woord, dat kan toch niet waar zijn!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen