woensdag 12 oktober 2011

Digitale bibliotheek

De volgende stap in mijn elektronische literaire leven bestond dus uit het opbouwen van een bibliotheek. Nu zijn er genoeg elektronische boeken down te loaden maar het merendeel is door mensen zelf ingescand en de kwaliteit is nu niet je van het.

Na enig speurwerk kwam ik op twee relatief goede sites terecht. Als eerste was daar project Gutenberg dat een bibliotheek is van boeken waar geen copyright op zit. Hier kon ik bv. diverse boeken van Edgar Rice Burroughs, auteur van Tarzan en John Carter downloaden. Nummertje twee was de gratis bibliotheek van Baen books waar een ruime collectie van hun boeken gratis werd aangeboden. De derde stapel kwam uit cd's van wederom Baen books. Er waren twee cd's in omloop met het complete werk van Lois McMaster Bujold en David Weber. Het schip met geld kwam echter binnen toen ik een mailtje vond van mijn goede vriend waarin hij mij uitnodigde voor een folder met boeken in zijn dropbox account. Waarschijnlijk had hij mijn stappen in de e-book wereld gezien en aangezien hij al wat eerder die stap had gezet kreeg ik zijn collectie aangeboden met hierin auteurs als Eric Flint en Robert Anson Heinlein. Kortom dankzij Frank heb ik flinke stappen gezet en kunnen de papieren boeken binnenkort het huis gaan verlaten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten