zondag 9 oktober 2011

Calibre

Inmiddels heb ik mijn nook in gebruik genomen en de eerste twee boeken er op gelezen. Ik vind het een heerlijk apparaat en ben nu van plan om ten eerste geen papieren boeken meer te kopen en ten tweede mijn boeken collectie op te ruimen. Ik blijf echter verzamelaar en wil daarnaast sommige boeken af en toe herlezen. Dat betekent dus dat ik een digitale boeken collectie wil gaan opbouwen. Stap een is dan het op zoek gaan naar een tool om je digitale bibliotheek te gaan beheren, net zoals ik iTunes gebruik om mijn muziek bibliotheek te beheren.

Ik kwam al snel uit bij Calibre, het, volgens iedereen, beste tool om je e-book collectie te beheren. En, om het nog mooier te maken, Calibre is een gratis open source tool, wat wil je nog meer. Na installatie blijkt Calibre een prima product om je e-book collectie te beheren. Je kunt gegevens over je boeken ophalen via Amazon en Google zodat je niet zelf dingen als schrijvers, series etc. etc. hoeft toe te voegen. Na wat korte experimenten was ik er uit, dit was het tool voor mij. De volgende stap wordt het opbouwen van de digitale bibliotheek

Geen opmerkingen:

Een reactie posten