woensdag 5 oktober 2011

Kovon seminar

Dinsdag had ik net als vorige week en trouwens ook volgende week weer een presentatie. In tegenstelling tot de sessies voor de zomer die allemaal demo's waren zijn deze sessie totaal anders. Vorige week een stand op een beurs, deze week een presentatie op een congres. Het was het kovon congres in hotel de cantharel in Apeldoorn. Een best wel mooi hotel op een mooie plaats maar aan een aantal details zag je toch het van der Valk karakter terug. Zo waren de toiletten mooi uitgevoerd, ging het licht netjes aan en uit bij het betreden van de ruimte maar het tv scherm boven de urinoirs dat een Duitse MTV achtige zender weergaf deed toch afbreuk aan het geheel. Verder was de congres ruimte volledig verstoken van draadloze netwerken, en telefoon en 3G ontvangst. je moest naar buiten om bereik te hebben. Verder had het hotel zelf wel wifi maar moest je een kras kaartje kopen om er gebruik van te maken. Kortom net niet wat mij betreft.

De presentatie ging erg goed. Ik gaf hem samen met onze commerciële manager en de directeur van een van onze klanten en het geheel werd erg goed ontvangen. De andere sessies waren niet helemaal mijn ding maar ja vluchten kan niet meer om een bekend Nederlands nummer aan te halen. Aan het einde van de dag kreeg ik als spreker op het congres een mooie houten kist met daarin een fles Montagne st. emilion, mijn eerste cadeau als spreker. Dat er maar vele mogen volgen. Daarna was het afsluitende buffet en dit was prima verzorgd. Mooie, goed verzorgde koude voorgerechten zoals gerookte zalm, fricandeau, makreel, parmaham, meer dan genoeg salades en fruit en lekkere aardappeltjes, frieten, rosbief, een assortiment gebakken en gefrituurde vis, balletjes etc. etc. Geen klacht ober te melden (nu ja toch eentje dan, er waren zoveel verschillende dingen dat ik niet alles kon proeven). Na koffie met friandises en het leven was goed te noemen. Op naar de sessie van volgende week, de directeuren sessie.

1 opmerking: