maandag 14 juni 2010

Schuitje varen


Enige weken terug was de boot van een vriendin van mij gestolen. Het was een mooie sloep waar wij vorig jaar een fantastisch tochtje door Amsterdam mee gemaakt hadden. Twee weken terug kreeg zij van de politie het heugelijke nieuws dat haar boot terug gevonden was. Aangezien zij er erg tegen op zag om de boot alleen op te halen en zelf terug te varen uit de kooi in de houthavens waar in beslag genomen boten liggen bood ik haar uiteraard aan om samen de boot op te halen en terug te varen. We spraken af om 09:00 op jachthaven Dragt wat de vaste ligplaats van haar boot is. Na wat voorbereidingen lieten wij mijn auto staan en namen de hare naar de bewaarhaven in de Danzigerkade. Helaas hadden de dieven het startslot vervangen en kregen we de boot niet gestart.

Binnenwater beheer sleepte ons toen naar de zoutekeetsgracht waar een watersport winkel was. De eigenaar van de winkel schroefde professioneel het slot er uit en verbond wat draadjes door, et voilà we konden weer varen. Met een schitterend zonnetje en zonder wind tuften wij heerlijk Amsterdam door op weg naar de sluizen bij het nieuwe meer. Vervolgens de oversteek over de ringvaart naar de jachthaven en wij konden de boot weer aanmeren. Kletsend, varend, etend en drinkend kreeg mijn vriendin langzaam aan weer wat meer gevoel en vertrouwen over haar boot maar het zal nog wel enige tijd duren voor ze de boot weer zonder bijgevoelens als haar eigendom ziet. Het was maar goed dat ik een cap meegenomen had want anders had ik een ongezond kleurtje gekregen nu was ik alleen maar goed bijgekleurd in mijn gezicht en armen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten