zondag 13 juni 2010

Opnieuw vrijdagavond eetavond


Deze vrijdag had ik afgesproken met een vriendin om uit eten te gaan. Zij had voorgesteld om half zeven op het Max Euweplein af te spreken en dan richting het Vondelpark te vertrekken aangezien het mooi weer zou worden.

Zo zaten wij dan ook om half acht op de zeedijk bij het elfde gebod. De redenen waren erg simpel. Zij is een ras optimist bij het inschatten hoe laat zij haar werk verlaat in Utrecht dus dat verklaart het tijdsverschil. Het weer was dreigend dus een wandeling door het Vondelpark zag ik niet zitten. Zo weken wij uit naar ons bekende buurtje, de zeedijk en dan kom je voor je aperitief uiteraard bij het elfde gebod uit. Eten was ook al geregeld want zij had meteen bij Thalassa gereserveerd, een plek waar ik op haar aanraden al een keer eerder heerlijk had gegeten. Deze keer wist ik dat je hier heel veel te eten kreeg dus we gingen voor het surprise tapas menu in het kleinste formaat dat ze hebben. Met pijn en moeite lukte het ons om alles op te krijgen want zowel hoeveelheid als kwaliteit waren wederom erg hoog. We kregen als eerste tzatziki met brood, daarna een griekse salade, een soort gefrituurde aubergine hapjes en een spinazie feta quiche, de derde ronde bestond uit gestoofd lam met vijgen, een kip gerecht en gefrituurde aardappel stukjes met mayonaise. Vergezeld van een fles water en een kruikje wijn was onze rekening nog geen €44. Echt geen geld voor de geleverde waar. Na afloop dronken we nog wat en bracht ik haar weg. Wederom een top avond die we gauw moesten overdoen vonden we beiden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten