dinsdag 1 juni 2010

Werken aan de weg


Een collega had mij vorige week al gevraagd of ik nu problemen had om van Amsterdam naar Almere te rijden. Ik gaf aan net zo makkelijk als altijd op en neer te rijden en vroeg waarom hij deze vraag stelde. Het bleek dat afgelopen donderdag grootscheepse werkzaamheden aan de A1 waren begonnen om een extra rijstrook tegen de files aan te leggen. Ik had er niets van gemerkt maar toen ik deze maandag van de A9 de A1 wou oprijden zag ik een angstwekkend bord. Dit bord gaf aan dat de reistijd tot het eerste file knooppunt van de normale 15 minuten naar 45 minuten was gestegen. Wat bleek, bij Muiden, waar ik de A1 oprijd waren de rijstroken versmald om ruimte te maken voor de wegwerkers die een extra rijstrook aan het aanleggen waren. Helaas is de Nederlandse automobilist niet echt sterk als de rijstroken wat smaller worden. Iemand in een Kia picanto is al gauw bang dat haar (of zijn) bolide niet past op dezelfde strook waar een bus van connexxion probleemloos kan rijden. Kortom er wordt fors op remmen getrapt en zwetend wordt er met zeer trage snelheden over de weg gereden. Resultaat is dus inderdaad een file en flinke vertragingen. Het kost mij nu 15 minuten extra om op mijn werk te komen en de bordjes van Rijkswaterstaat langs de weg geven aan dat deze grap tot 2011 gaat duren en daar wordt ik niet blij van.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten