dinsdag 15 juni 2010

Nederland - Denemarken


Deze maandag was de eerste stap van het Nederlands elftal op weg naar de finale van het WK. De wedstrijd was op het ongunstige tijdstip van half twee, midden op de werkdag. Aangezien wij het vrij druk hebben (vrijdag moet de oplevering gebeuren) was vrij nemen niet echt een optie. Daarom had ik aan mijn teamleden gevraagd of ze zin hadden om gezamenlijk de wedstrijd op een groot scherm in een kroeg te gaan kijken en daarna weer terug naar kantoor te gaan. De gemiste uurtjes moesten dan uiteraard deze week ingelopen worden. Ik vond vier medestanders en gezamenlijk vertrokken wij dan ook naar de havenkom om daar een geschikt café uit te zoeken. De keus viel op 't lievertje dat al een groot spandoek had hangen. Eenmaal binnen bleek het zelfs een eetcafé te zijn en daar wij op tijd wilden zijn om een goede plek te hebben hadden we de lunch op het werk overgeslagen. Er werden dan ook porties saté met brood en uitsmijters besteld om de inwendige mens te versterken. Uiteraard geen bier want er moest nog gewerkt worden na de wedstrijd, de versnaperingen bestonden uit appelsap, cola, cola light en koffie.

Zoals de naam al zegt is 't lievertje een echte Amsterdamse kroeg en we werden dan ook vergast op veel Hazes en uiteraard Wolter Kroes met Viva Hollandia zowel voor de wedstrijd, in de rust als na de wedstrijd. De foto's van het Ajax uit mijn jeugd aan de muur (en Willy en Willeke) maakten echter veel goed. De wedstrijd zelf zal ik weinig over zeggen, de eerste helft was simpelweg niet goed, de Denen openden de 2e helft uitstekend en ik zeg van der Vaart op de bank en Elia in de basis voor de volgende wedstrijd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten