woensdag 9 juni 2010

Botsing


Ik reed, zoals bijna altijd, na vijf uur het terrein van mijn werk in Almere af om over de dreef naar de snelweg te gaan. Op het laatste stukje is het vierbaans, twee linksaf de snelweg naar Lelystad en twee rechtdoor om onder het viaduct door te rijden en dan de snelweg richting Amsterdam op te gaan. Het was erg rustig, ik reed op de rechterbaan en voor mij reed een Hyundai Atos. De bestuurder kwam er echter heel erg laat (hij stond al bijna bij het stoplicht) achter dat hij naar Lelystad moest. Hij deed dus zijn knipperlicht uit en ging op zijn rem staan. Een op zich kansloze actie maar hij besloot het toch te proberen. Onder wat gevloek en gemompel over sukkels remde ik netjes af en stopte ook. Achter mij werd echter wat minder opgelet want de dame achter mij stopte al wat moeizamer, de jongen daarachter in zijn golf had niets in de gaten en klapte vrolijk op zijn voorgangster. Ik had geen enkele schade maar stopte toch. Onze vriend in de Atos had (of deed alsof) echter niets in de gaten en ging op een gegeven moment vrolijk naar links en naar Lelystad. De politie was snel ter plaatste en regelde de zaken met bestuurder en bestuurster. Helaas had ik het nummerbord van onze Atos vriend niet want die had ik graag aan de politie doorgegeven.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten