zondag 27 juni 2010

Hollandse nieuwe


Ik ben een groot visliefhebber, zowel rauw als gegaard doe je mij met zowat de hele zee een groot plezier. Zo ben ik er eind mei begin juni altijd als de kippen (leuk spreekwoord als je het over vis hebt) bij om op de eerste dag van de Hollandse nieuwe te genieten. Alleen dit jaar is de opening van het haring seizoen volledig aan mij voorbij gegaan. Ik kwam er pas achter dat de nieuwe vangst verkocht wordt toen de kantine op mijn werk vlaggetjes opgehangen had en haring stond te verkopen. Uiteraard komt die haring niet vers van het mes en dat vind ik toch het lekkerst dus ik besloot om dat weekend een haring te gaan happen. Kennelijk had ik het zo druk dat ik het compleet vergat want toen ik dit weekend boodschappen deed en langs de visboer kwam en daar de goede man druk bezig zag om haringen te fileren dacht ik weer aan de Hollandse nieuwe. Uiteraard bestelde ik ze meteen, zowel om mee te nemen als een om direct naar binnen te laten glijden. De conclusie was simpel, ze waren weer heerlijk en er zullen er nog aardig wat volgen de komende weken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten