woensdag 2 juni 2010

De klos


Uiteraard moest er gegeten worden na het proeven van de whisky afgelopen zondag. Mijn zwager had van te voren al aangegeven graag voor een stuk vlees te gaan en zijn voorkeur ging uit naar DE biefstukken tent van Amsterdam, Loetje. Bij controle op de website bleek Loetje niet open te zijn op zondag dus het moest wat anders worden. Nu zit vlak bij, in de kerkstraat, eetcafé De klos een plek waar ik regelmatig kom, alhoewel het al meer dan een jaar geleden was dat ik hier voor het laatst at.

De eerste keer dat ik hier kwam was zo’n 25 jaar geleden en er is nog niets veranderd. Nog steeds hetzelfde interieur en nog steeds hetzelfde concept. Je kunt niet reserveren, er zijn een paar tafeltjes en de rest van de zitplaatsen, de beste, zijn aan de grote bar. Het menu bevat altijd het bakje salade, de knoflooksaus, de whisky saus en het mandje met brood. Optioneel is er een gepofte pieper te krijgen en daarnaast moet je een keuze maken welk stuk vlees je wilt gaan verorberen. Dat vlees komt van de grote houtskoolgril die in de open keuken staat en er zijn meerdere keuzes maar vanaf dag een ben ik voor de gerookte spareribs gegaan. Deze zijn zo verschrikkelijk lekker dat ik niet eens hoef na te denken als ik binnenkom over wat ik ga eten. Mijn zwager deed mee en zo kwamen er twee porties op tafel. Het is niet onbeperkt vreten maar na één portie zit ik helemaal vol en kan er geen hap meer bij. Koffie en espresso na en voor €50 (inclusief fooi) stonden we voldaan weer buiten. Ik zette hem af op lijn 5 en nam zelf lijn 1 naar huis om stilletjes na te genieten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten