woensdag 16 juni 2010

Onverwachte dinner date


Na het terugbrengen van de boot was het inmiddels al vier uur geworden. Mijn vriendin stelde dan ook voor om de dag af te sluiten met een hapje bij haar in de tuin in Amstelveen. Nu zijn dat geen dingen die je mij twee keer hoeft te vragen en al helemaal niet omdat zij een uitstekende kok is. Wij reden dan ook van de jachthaven naar Amstelveen en werden uitbundig begroet door haar hond die erg blij was de bazin weer te zien. Zij zei wat restjes bij elkaar te zullen gooien om zodoende een eenvoudige doch voedzame maaltijd te bereiden. Zittend in de tuin kwamen die restjes voorbij en dit soort restjes mag je mij elke dag voorzetten. We begonnen met een broodje met daarbij een bakje griekse yoghurt met munt, koriander en nog wat kruiden en daarbij parmaham met meloen. Als tussengerecht kwam er een chinees noedel gerecht met daarnaast een zeewier salade voorbij. Het hoofdgerecht was kabeljauwfilet in groene curry met rijst. Voorwaar een maal voor vorsten. Alles ging schoon op want de bak met overgebleven rijst werd enthousiast soldaat gemaakt door haar hond.

Met een espresso als afsluiter ging ik vroeg naar huis want ik was helemaal op na het vroege opstaan en de lange dag op het water. Het was in ieder geval een perfecte dag en hopelijk gaan de nare gevoelens die zij momenteel over haar boot heeft gauw weg zodat we nog een mooie tocht kunnen maken dit jaar.

1 opmerking:

  1. Sla je naast een vrouw, ook nog een hond aan de haak. past dat wel op het appartement (nog een kind erbij en je bent gelijk klaar!!).

    BeantwoordenVerwijderen