vrijdag 18 juni 2010

Kan Ban


Een gedeelte van mijn collega’s gaat met Kan Ban werken. Mijn team werkt met Scrum, een andere Agile methodiek. Ik zag echter mijn kans schoon om wat extra kennis op te doen en besloot mee te doen aan een van de interne trainingen. Wederom dus in Almere en wederom dus zonder hotel met overnachtingen en lunches. Je moet wat over hebben voor het opdoen van extra informatie. De training leek erg op een scrum training, misschien ook doordat deze door hetzelfde bedrijf, Xebia, gegeven worden. Er was theorie, interactie en spelletjes. Deze keer twee bekenden voor mij, het consumeren van fruit en het doorgeven van muntjes en een nieuwe, m.b.v. dobbelstenen doorschuiven van paperclips. Dit laatste was gebaseerd op de theory of constraints van Goldratt. De conclusie van de groep was dat de voornaamste verschillen tussen beide methodes het werken in timeboxes en de methode van releasen was. Mijn eindconclusies zijn dat alle op lean gebaseerde methodieken erg op elkaar lijken en allemaal bedacht zijn door de 3M company om meer geeltjes te verkopen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten