donderdag 14 januari 2010

Comics bestellen


Ik schrijf regelmatig een stukje over comics, soms over één uitgave, soms over een serie. Vroeger kocht ik, net als iedereen, de comics in een of meerdere winkels. Een groot gedeelte kwam bij Wonderland in Amsterdam vandaan. De winkel bestaat inmiddels niet meer maar is als webshop doorgegaan. Toen winkelen via internet een vlucht begon te nemen ben ik eens gaan kijken wat het kostte om zelf comics (en dan met name hardcovers) in Amerika te bestellen. Dat bleek dusdanig voordelig te zijn dat ik al snel switchte naar Amerikaanse winkels. Eerst was dat Mile High Comics maar toen de service daar achteruit ging en de prijzen voor het verzenden van $0 naar $4 voor een hardcover werden verhoogd besloot ik deze winkel vaarwel te zeggen. Amazon was ook een goede optie maar een aantal comics, waaronder de Marvel Masterworks, worden alleen via comic winkels verscheept. Verder zoeken bracht mij bij Tales of Wonder, tegenwoordig mijn vaste leverancier, uitstekende service en fatsoenlijke prijzen.

Het afgelopen jaar is er echter een serieuze contender opgestaan in Nederland. Cheap comics heeft prijzen die gelijk zijn aan die van Tales of Wonder. (Cheap comics is duurder maar door het verschil in verzendkosten komt het weer gelijk uit) en is in Nederland gevestigd. Dat betekent dat je 2 dagen na je bestelling de spullen al in huis hebt en niet het risico loopt dat de douane nog een toeslag op je comics doet. Voeg daar regelmatig leuke aanbiedingen aan toe en je hebt een winnaar. De zaak is uiteraard kleinschaliger dan Tales of Wonder en heeft geen grote voorraden. Op is al snel op daar en bijbestellen zit er niet bij. Vandaar dat nu mijn bestellingen verdeeld worden tussen deze 2 zaken. Eerst kijk ik wat ik allemaal in Nederland kan bestellen en wat niet lukt komt uit Amerika.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten