zondag 3 januari 2010

Van Tallinn naar Stockholm


Ik heb het al eerder gehad over een mogelijk vakantie naar Oost Europa deze zomer. De reis naar de Baltische staten zou dan op de heenweg via Duitsland en Polen gaan en de optie op de terugweg was met de nachtboot via Zweden en dan verder via Denemarken en Duitsland. Aangezien een vriendin van mij laatst in Stockholm was en daar erg enthousiast uit terug kwam werd het tijd om een verder onderzoek naar de nachtboot te doen. Mijn auto rijdt tenslotte gratis en als de nachtboot dan relatief duur is moet er even goed gekeken worden. In de huidige tijd en eeuw is dat een makkie want het intikken van ferry Talinn Stockholm in de zoekmachine brengt je meteen al naar een website van een Engelse ferry maatschappij waar je alle benodigde informatie kan vinden. De reis en vertrektijden zijn ideaal. De afvaart is om 18:00 en de tocht duurt 17 uur zodat je ’s ochtends om 10:00 uur in Stockholm bent, ik zeg dat kan niet beter.

Het enige nadeel is dat als je om een prijsopgave vraagt de website je vertelt om het kantoor op te bellen. Ik zou zeggen dat hier nog wat verbeteringen zijn door te voeren. Dan maar naar de website van de lokale ferry maatschappij Tallink. Hier is wel alle benodigde informatie te vinden, waaronder de schepen waar we mee varen. Het wordt of de Victoria I of de Baltcic Queen, beide grote ferry’s met alles erop en eraan. Er is een vroeg boek korting van 15% (minimaal 28 dagen van te voren boeken) en de prijs hangt helemaal af van de luxe van de accommodatie die je kiest. Even snel alles invullen levert een quote op van €214 voor een simpele cabine voor 2 personen en de auto is dan ergens in het ruim geparkeerd. Omdat we een overnachting missen kun je hier de hotelprijs van aftrekken en dan is het kostenplaatje compleet. Binnenkort maar eens in de groep gooien om te kijken wat het wordt.

2 opmerkingen:

  1. Oost Europa, ja, dat lijkt me echt heeeeel erg leuk. Ik zou er gelijk een uitstapje Roemenië bij doen, altijd veel genot :-).

    BeantwoordenVerwijderen
  2. heeft Hooters dan ook een vestiging in Roemenie?

    BeantwoordenVerwijderen