zondag 10 januari 2010

Politieke vrienden


De gemeenteraadsverkiezingen staan weer voor de deur, op 3 maart is het weer zover en uiteraard ga ik stemmen. Ik maak geen geheim van mijn voorkeuren en ga wederom VVD stemmen. In mijn jeugd gingen mijn eerste stemmen nog naar de PVDA maar daar ben ik redelijk vlot op teruggekomen om de switch naar de VVD te maken. Dit jaar is er grote kans dat mijn stem naar een man gaat want van de 10 kandidaten voor mijn stadsdeel is er slechts een één vrouw De reden voor dit stukje is echter niet de VVD in Amsterdam Nieuw West maar de VVD Zaanstad.

Een van mijn beste vrienden heeft namelijk na jaren van wikken en wegen besloten om de stap naar de politiek te zetten en is enige jaren geleden lid geworden van de VVD. Zoals iedereen weet is politiek een zaak van compromissen sluiten en ook mijn vriend kon hier niet omheen. Hij heeft ooit gezegd dat hij nooit van zijn leven aan hyves zou beginnen maar onder lichte druk van de partij is inmiddels zijn eigen hyves in de lucht. Het wachten is op facebook, twitter etc. etc. Hij is toegetreden in zijn woonplaats Zaandam en de partij zag voldoende in hem om hem op de lijst voor de gemeenteraad van Zaanstad te zetten. Uiteraard staat hij als nieuweling niet op plaats 1, de lijsttrekker is de huidige fractievoorzitster, maar hij is absoluut niet kansloos. Hierbij dus een oproep aan de Zaandammer (en uiteraard de andere inwoners van Zaanstad) om een stem op René uit te brengen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten