donderdag 28 januari 2010

Vriendin van verre


Een van de vakantieplannen van 2010 is het bezoekje aan de Baltische staten. Nu zijn dit nog redelijk onontgonnen gebieden dus gidsen als 100% Baltische staten zijn nog onbekend. Gelukkig biedt mijn geliefde wikitravel enige informatie, maar is, niet onverwacht, veel kariger gevuld dan voor grote en bekende plaatsen. Het wordt dan moeilijker om strakke vakantieplannen te maken dus we gaan wat meer het onbekende bezoeken dan ik gewend ben.

Nu liep ik afgelopen zaterdag een vriendin tegen het lijf in de roode baron waarvan ik wist dat zij van oorsprong uit de Oekraïne kwam. Voor onze begrippen zijn de Baltische staten praktisch buurlanden van de Oekraïne en tijdens het communisme waren de Baltische staten de vakantiebestemming voor o.a. de Oekraïner, dus ik dacht ik vraag haar eens wat informatie. Wat bleek ze vond het ontzettend leuk dat we daar heen gingen en bood meteen hulp. Haar moeder was op dit moment op visite in Nederland en die had een goede vriendin in Riga, de hoofdstad van Letland. Zij zou zorgen dat we het nummer van die vriendin kregen zodat wij een local hadden die ons de beruchte gouden tips zou geven. Nog even afwachten maar het ziet er goed uit.

2 opmerkingen:

  1. Rome en Riga hebben 1 ding gemeen: beide beginnen met een R. Dan houdt de vergelijking op!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. http://www.kras.nl/vakantie/litouwen/reis-35675/rondreis-baltische-staten

    onontgonnen gebied???

    hahahaha
    you very funny person

    BeantwoordenVerwijderen