vrijdag 8 januari 2010

Het alternatief


Zoals vermeld ging het drie persoon eten niet door maar er bleven er nog 2 over. We besloten ons niet in de depressie te laten praten en zouden alsnog een hapje gaan eten. Op mijn voorstel de sneltram te nemen (nog geen minuut lopen) werd met hoongelach gereageerd. Ik ga niet met het openbaar vervoer en het wordt een makkie om met de auto naar de stad te rijden. Onder het motto dat natuur stormen en vrouwen niet van hun pad af te brengen zijn kroop ik wederom achter het stuur voor de etappe Amstelveen Amsterdam. Het viel inderdaad mee, we deden nog geen uur over het stukje naar de Stopera alwaar ik de auto in de parkeer garage plaatste. Vervolgens een glibber en glijd tocht en we waren op de zeedijk gearriveerd. Na eerst even bij de Little Thai Prince binnengelopen te zijn met de vraag of het goed was dat we over een half uurtje kwamen betraden we het elfde gebod. Uiteraard was het een druk nieuwjaarswensen festival naast het biertje (Corsendonk kerst bier) en de cola light. Als stamgast heb je voordelen want we konden de rekening laten staan toen we zeiden even een hapje te gaan eten en daarna terug te komen.

Het eten was weer fantastisch, het was al laat op de avond en nadat zes Engelse jongedames waren vertrokken waren we de enige gasten. Onze maaltijd bestond uit een papaja salade, koe met knoflook en witte peper en garnalen in oestersaus, dit begeleid met witte en gebakken rijst. Singha bier en cola light bij het eten (nu omgekeerd de bier drinker zat aan de cola light en de cola light drinkster aan het bier) espresso en groene thee na en dat alles voor nog geen €55. Vervolgens nog even terug naar het elfde gebod voor ice tea en cola light en we besloten dat het een avond was. De voettocht naar de auto was moeizaam, het was inmiddels erg glad op straat, de rit naar Amstelveen was een makkie. Ik zette mijn vriendin thuis af en deed de laatste etappe naar huis. Alles bij elkaar zal ik toch een 5 uurtjes in de auto gezeten hebben dus dat was wel weer even genoeg. Een lekkere douche en een whisky later was het tijd om het licht uit te doen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten