dinsdag 19 januari 2010

Pasjesleed


Gisteren stopte ik onderweg naar huis bij de Albert Heijn om nog even boodschappen te doen voor ik huiswaarts keerde. Iets wat ik elke week wel één of twee keer doe. Het tot 8 uur open zijn van de winkels is een zegen voor de hardwerkende mens van tegenwoordig. Geen gigantische voorraden in het weekend meer inslaan maar ook doordeweeks even boodschappen doen. Ik had al gauw mijn mandje gevuld met mijn boodschappen, alles op de band gelegd, pinpas door de gleuf, bonuskaart afgegeven en inpakken maar. Toen alles over de band was gegaan even op ja drukken en het pand verlaten is dan de normale procedure. Het meisje achter de kassa riep echter dat het fout gegaan was en dat ik het nogmaals moest proberen. Ik zal wel iets fout gedaan hebben denk je dan, dus de 2e keer wat beter opletten. En beter opletten werkt want de kreet pas geblokkeerd verscheen in beeld. Gelukkig had ik ook voldoende cash dus betalen lukte nog.

Vloekend naar huis, op internet bankieren aanloggen en vervolgens code xxx neem contact op met uw lokale bank. Nu ben ik geen onbekende met geblokkeerd passen want toen ik vorig jaar in Amerika was bleek mijn credit card geblokkeerd te zijn. Vanuit Amerika de bank gebeld en bij navraag bleek dat er misschien fraude gepleegd was en dat ze uit voorzorg mijn credit card geblokkeerd hadden. De uitsmijter was echter de opmerking “Wij hebben u een brief gestuurd, hopelijk heeft u her geen problemen mee”. Op mijn licht sarcastische opmerking of ze enig idee had waarom ik haar met deze vraag uit Amerika belde bleef het angstvallig stil. En toen ik vervolgde met de opmerking dat bellen wat handiger was bleef het nog stiller.

Dus vandaag maar met de bank gebeld en ja hoor “U bent misschien geskimd dus we hebben uw pas maar geblokkeerd”. En “We hebben u een brief gestuurd”. Maar ook deze keer “We hebben u gebeld en uw voicemail ingesproken”. Kijk als je vooruitgang ziet wordt je vanzelf iets vriendelijker. Op de vraag of dat het nummer van mijn huis was werd inderdaad bevestigend geantwoord. Dus ik nam afscheid met een laatste suggestie om de volgende keer mijn mobieltje te bellen. Beveiliging staat in ieder geval erg hoog in het vaandel van mijn bank, nu even de dagen doorkomen tot mijn nieuwe pas arriveert.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten