dinsdag 26 januari 2010

Een avond in de roode baron


Afgelopen vrijdag werd op de stapavond uiteraard een bezoek aan de roode baron gebracht. Het is op de vrijdag een stuk drukker dan op de donderdag maar er was nog plek. Er waren een hoop bekenden en het was gezellig. Een van die bekenden (een hele vage) stond muziek te draaien en ik ging dus rustig zitten en luisteren i.p.v. zelf te draaien. Op een gegeven ogenblik zette hij een flink aantal nummers klaar en ging weer aan de bar zitten. Toen het lijstje op was liep ik naar de apparatuur en begon wat te selecteren. Hij kwam meteen naar me toen en sprak met dubbele (eigenlijk driedubbele) tong dat ik er wel verstand van had maar.....

Hij was lam en opdringerig dus ik ging weer rustig zitten en liet hem zijn gang gaan. Op een gegeven moment kreeg ik echter van de eigenaresse het dringende verzoek of ik niet wat lekkere swingende dans muziek wou draaien want de keuzes van mijn collega sloegen niet echt aan (en ook niet dat hij nummers 2 tot 3 maal draaide aangezien hij al weer vergeten was dat hij ze gedraaid had). Met lichte drang werkten een aantal mensen de man richting de bar en nam ik de muziek ter hand. Het gezelschap had duidelijk behoefte aan salsa en aanverwanten artikelen dus de start was Mas Que Nada in de Black Eyed Pas versie. Het werd een swingend geheel en een zeer succesvolle avond op één bezoeker na. Toen wij tenslotte vertrokken dook hij als een havik op de apparatuur af en werd hij weer een stuk gelukkiger.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten