vrijdag 1 januari 2010

Oudjaar


Voor de meeste families is het traditie om (een gedeelte van) oudjaar gezamenlijk door te brengen, zo ook in de onze. Bij ons zijn er echter twee redenen (of drie als je oudjaar en nieuwjaar apart wil noemen), mijn vader is nl. ook nog jarig op 31 december. De familie komt dan ook in de namiddag gezellig binnen om het feest te vieren en mijn vader te feliciteren. Omdat oudjaar, voor ons in ieder geval, een dag van hapjes en niet van maaltijden is hebben we daarom altijd een eenvoudige doch voedzame (hapjes)maaltijd. Zo was er dit keer een heerlijke verse soep en een mooie zalmsalade, beide uiteraard door mijn vader gemaakt. Dit begeleid met broodjes e.d. was prima binnen te houden.

Op cadeau gebied werd mijn vader blij verrast door mijn moeder met een midweek Parijs. Wij waren hiervan al op de hoogte en gaven bijpassende cadeaus, zoals een etentje voor tijdens de vakantie. Het zal echter nog even duren want de vertrekdatum is in april, het weer zal dan in ieder geval aangenamer zijn dan het huidige weer. Het was in ieder geval een gezellige avond en middag en een mooie afsluiting van 2009, op naar 2010 was dan ook de gedachte bij vertrek.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten