woensdag 27 november 2013

Warung Spang Makandra

De originele zaak waar alles mee begonnen is
Zoals al eerder gemeld zijn de winkelstraten in de buurt van het plein in de buurt flink aan het veranderen. Zo verdween onder andere mijn favoriete slager en is het filiaal van Bertram (de bakker) met de helft gekrompen.

Wat we terugkrijgen zit duidelijk in de multiculti hoek en soms is dat een stuk minder (de slager is namelijk een kilo knaller geworden) en soms is dat fijn, zoals de winkel van surisnacks waar je nu een heerlijke roti kan halen. Van de week zag ik een nieuwe zaak die in het positieve gedeelte valt, een heuse Javaanse warung, met de mooie naam warung spang makandra. Thuisgekomen uiteraard meteen even de toko opgezocht en het bleek een Javaans Surinaams eethuis te zijn en deze vestiging was al de derde die ze geopend hadden sinds 1978. Nu doe je mij altijd een plezier met lekker eten (hoe onverwacht) en dat betekent dat ik binnenkort zeker een bezoekje aan deze warung ga brengen en wat lekkers ga meenemen. Jullie kunnen binnenkort een verslag met mijn ervaringen verwachten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten