woensdag 13 november 2013

Sint maarten

Een sint maarten optocht
Bij het doen van boodschappen kreeg ik opeens de heldere inval (of kwam het door het prominent uitgestalde assortiment aan snoepgoed) dat het vandaag de elfde november was en dat betekent dat het Sint Maarten is. Als kind was ik daar een zeer groot aanhanger van. Samen met alle buurtkinderen gingen we de omliggende huizen af met onze lampionnen om een liedje te zingen en in ruil daarvoor met snoep (en soms helaas fruit) beloond te worden. Na afloop werd dan alle snaai onder de groep verdeeld en kon je je de komende dagen ongans vreten.

Nu wonen er in mijn complex niet veel ouders met kinderen maar mochten ze langskomen dan wou ik ze uiteraard niet teleurstellen. Ik kocht dan ook een zak mini marsen, ging naar huis en zou wel merken of er wat gebeurde. Welnu ik had de marsen niet voor niets aangeschaft want die avond ging de deurbel en stond een van mijn buren met haar twee dochters voor de deur. De oudste zong een mooi lied maar de jongste was kennelijk met stomheid geslagen want er kwam geen woord uit. Beide dames werden uiteraard met een mini mars beloond maar daar bleef het voor de verdere avond bij. De rest van de zak gaat dit weekend dan ook naar mijn zusje want aan mij is het spul niet besteed.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten