woensdag 6 november 2013

Olie

Een normaal olielampje
Van de week begon de display van mijn Prius opeens te piepen dat hij wel heel graag een dealer wou zien i.v.m. de olie en het oliefilter. Geen ouderwets oranje let op lampje meer maar uitgebreide volzinnen. Aangezien het een waarschuwing was en hij nog geen 6000 kilometer geleden al een beurt had gehad, reed ik niet meteen naar een dealer (dat ìs ook best wel lastig op een zaterdag avond). De volgende week reed ik dus naar een dealer en omdat ik thuis was niet naar mijn vaste dealer maar naar Louwman in Hoofddorp.

Aldaar aangekomen bleek het een erg simpele oplossing te zijn. De monteur die de laatste beurt aan de auto had gegeven was gewoon vergeten om de automatische meldingen te resetten. Dat deed men bij Louwman probleemloos voor mij en binnen enkele minuten was ik alweer vertrokken. Alleen alweer een foutje van het automerk dat zich er vroeger op kon beroemen probleemloos auto's te produceren en onderhouden dankzij het Toyota productie Systeem. Maar ook bij Toyota begint men steekjes te laten vullen als je kijkt naar het aantal terugroepacties van de laatste tijd. Kennelijk werkt het veelgeroemde systeem niet meer of is men er van af aan het wijken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten