zaterdag 9 november 2013

Parkeren

In mijn wijk nog wel
Toen ik mijn woning kocht werd er met heel veel tam tam verkondigd dat de gemeente voor 120% aan parkeerplaatsen zou aanleggen. Dus er was ruimte voor meer auto;s dan woningen. Uiteraard viel de praktijk tegen, er werden minder parkeerplaatsen gerealiseerd dan dat er woningen werden gebouwd en een aantal bleken ook nog eens betaalde plekken te zijn.

In de begintijd was dat niet zo erg want ik kon altijd een plekje vlak bij mijn huis vinden. Nooit voor mijn huis want dat bleken nu net betaalde plekken te zijn die je kon huren. Daarna werd het erg droevig en als ik wat later van mijn werk kwam vond ik geen plekje en moest een stukje verder gaan staan waar gelukkig wel altijd plek was. Tegenwoordig, misschien wel dankzij de economische crisis, is er bijna altijd plek, het maakt niet uit op welk tijdstip ik thuis kom. Kennelijk is h et autobezit in mijn wijk flink gedaald en dat betekent wederom plek genoeg. Dat zal binnenkort wel weer anders worden want in de wijk naast mij is nu een blauwe zone ingesteld en dat betekent dat de wild parkeerders weer verder gaan opschuiven. Ach voorlopig geniet ik in ieder geval weer van de luxe om dichtbij te kunnen parkeren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten