zondag 10 november 2013

Sekt

Twee glazen sekt
Enige tijd geleden was ik met een van mijn beste vrienden naar Stuttgart geweest voor o.a. een bezoek aan de auto musea die zich daar bevinden (Porsche en Mercedes). Nu zijn wij wel vaker, behoorlijk wat vaker zelfs, in Duitsland geweest en een van de vaste dingen die hij daar doet is drank kopen. Zo stond er ook deze keer een bezoekje aan de supermarkt op de agenda en de buit bestond deze keer uit enige flessen radler voor zijn vrouw en enkele flessen sekt voor zowel hemzelf als zijn vrouw. Op mijn opmerking dat ik sekt niet echt kon waarderen kocht hij ook twee flessen voor mij, een droge en een half droge met het verzoek het toch maar eens te proberen.

Welnu we zijn enkele maanden verder en beide flessen sekt zijn inmiddels gesneuveld en mijn mening over sekt is niet heel veel veranderd. Geen van beide flessen viel onder de kwalificatie bocht en dat had ik eigenlijk wel verwacht gezien de prijs en mijn vooringenomenheid tegen sekt.Het andere probleem blijft echter bestaan, ik vind sekt gewoon te zoet. Dus met dank aan de poging van mijn maat, ik blijf er in de toekomst gewoon weer van af en houd het wel bij een cava, die vind ik een stuk drinkbaarder.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten