donderdag 14 november 2013

OV chipkaart

Zo check je dus in
Eindelijk ben ik dan ook overstag gegaan en heb een OV chipkaart aangeschaft. Aangezien ik niet al te vaak met het openbaar vervoer reis had ik er nog geen een en kocht dan een los kaartje in de tram. Toen mijn buurvrouw een keer samen met mij in de tram zat verbaasde ze zich daarover want dat losse kaartje was toch veel duurder.

Als echte cijferfetisjist besloot ik dat eens te berekenen voor mijn standaard rit van huis naar de Martelaarsgracht die ik gemiddeld een maal per week maak. Dat bleek 62 cent goedkoper te zijn met de OV chipkaart maar aangezien de kaart zelf 7,50 kost heb ik pas na dertien weken een coole winst van 36 cent. Niet iets waar je nu heel veel mee opschiet. De reden dat ik de kaart toch heb aangeschaft is dat het wel een stuk voordeliger is als je kortere ritjes maakt en je nooit meer los geld voor kaartjes nodig hebt. Voeg daar het gemak van online bestellen en automatisch bijvullen (als de kaart leeg is wordt er meteen weer een saldo opgezet zodat je nooit met een lege kaart zit) en ik besloot tot aanschaf over te gaan. Als over dertien weken de winst binnen is dan is het eerste rondje van mij.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten