dinsdag 29 oktober 2013

Storm des doods

Rondvliegende dakpannen
Maandag was er een storm van epische proporties aangekondigd en meestal leidt dat tot helemaal niets. Zo ook deze dag toen ik naar mijn werk reed leek er niets aan de hand. Het waaide weliswaar wat harder dan normaal maar ik reed probleemloos naar mijn werk toen en ook mijn collega's hadden er weinig van gemerkt.

In de loop der dag bleek er echter wel degelijk een reuzen storm te zijn want op de nieuwsberichten zagen wij dat het treinverkeer van en naar Amsterdam Centraal was gestopt, er mensen overleden waren wegens omgevallen bomen. Het was een chaos in de stad en zelfs het Vondelpark was afgesloten om geen risico te lopen dat afgebroken takken wandelaars zouden raken. Ik was dan ook erg benieuwd wat de situatie op de weg zou zijn als ik naar huis zou rijden. Dat bleek aan alle kanten mee te vallen, er stond wel wat file op de ring en ondanks de uitbundige regenbuien en duistere hemel op het laatst stuk reed ik eigenlijk probleemloos naar huis. Daar zag ik de ergste schade van de storm want er waren flink wat takken van bomen gewaaid maar alles was al netjes opgeruimd en zo had ik weinig tot geen problemen met deze storm des doos. Het was echter wel de eerste keer dat een weeralarm achte problemen voorspelde in plaats van de beroemde storm in een glas water dus hulde aan de ANWB en andere hulpdiensten, maar voor mij viel het gelukkig mee.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten