woensdag 2 oktober 2013

Een hele slechte chauffeur

Kennelijk was er ook een tv programma over
Toen ik 's ochtends naar mijn werk reed scheen het zonnetje en vrolijk fluitend reed ik richting de snelweg. Ik moet eerst een klein stukje door mijn wijk en vervolgens ga ik via twee rotondes naar de snelweg. Bij de tweede rotonde stond er een aardige rij en er bleek een flink gat tussen twee auto's te staan, dat was dan ook meteen de oorzaak van de rij.

Toen ik wat dichterbij kwam zag ik dat het een zwart busje was met blauwe nummerborden en dat betekende dus een professionele chauffeur. Ik dacht dat hij kennelijk door een andere automobilist in de problemen was gebracht en reed achter hem aan naar de snelweg. Dat is best wel een scherpe bocht maar vijftig is daar heel goed te doen. Mijn voorganger vond dertig al meer dan voldoende en ik was toch wel verbaasd. Die verbazing sloeg echter om in onbegrip toen we de bocht uitkwamen en de snelweg op moesten want de chauffeur nam gas terug.en probeerde met zo'n 27 kilometer per uur in te voegen. Alles ging gelukkig goed maar na het invoegen begon hij aardig over de weg heen te slingeren. Ik haalde hem zo snel mogelijk in om van eventuele rampen verlost te zijn maar ik hoop voor iedereen dat zijn rijbewij gauw ingenomen wordt want dit is vragen om ongelukken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten