donderdag 24 oktober 2013

De klos

Een tevreden klant
Zo kom je er in tijden niet en zo kom je er twee maal kort achter elkaar. Was ik een paar weken geleden met een vriend in de klos ter voorbereiding van een concert in Paradiso, deze keer was ik er met mijn neefje. Hij had herfstvakantie en ik had beloofd hem dan mee uit eten te nemen. Hij is gelukkig over de McDonalds periode heen maar nu staan spareribs met stip op 1 in zijn voedsel hitparade. Als je bij mij spareribs zegt dan zeg je bij mij de klos dus we hadden op het Leidseplein afgesproken.

Ik kreeg echter een berichtje van hem of de dam soms achter het Leidseplein lag. Hij had zijn halte gemist en dus reisde ik ook verder met de tram om hem op te halen. Hij bleek er trouwens weinig aan te kunnen doen want de trams reden met een omweg, de haltes op het Leidseplein en in de Leidsestraat waren opgeheven. Met een lichte vertraging kwamen we alsnog in de klos terecht en scoorden de laatste vrije plekken. (Je kunt hier niet reserveren en het is altijd heel erg druk, als je later komt kun je een uur op een plekje wachtten). Hij uiteraard aan de cola en ik aan een bokje van de bekeerde suster bestelden we onze spareribs, voor mij de gerookte en voor hem de gewone. Even later werd het bestelde gebracht en werd er aangevallen. Mijn neefje at in een vlot tempo door en even vreesde ik dat de hele portie op zou gaan. Niet omdat ik extra wilde want een portie is voor mij ruim voldoende, maar meer of hij na afloop nog trek zou hebben. Gelukkig waren de laatste twee stukjes te veel van het goede en zeer voldaan zakte hij dan ook achterover. Na nog een koffie voor mij en het betalen van de rekening verlieten wij de zaak, waarbij mijn neefje aangaf dat het allemaal prima gesmaakt had.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten