maandag 21 oktober 2013

Familie diner

Het hoofdgerecht
Na alle vakantiebelevenissen van de afgelopen weken, mijn ouders in Spanje en ik in Duitsland, Luxemburg en Engeland, was het weer tijd voor een ouderwets familie diner bij mijn ouders thuis.

Toen ik aankwam waren mijn zuster en zwager al aanwezig en al gauw gingen de verhalen voornamelijk over Spanje. Ten eerste Madrid waar zowel mijn ouders als ikzelf waren geweest dit jaar en daarnaast Barcelona waar mijn zusje en zwager naar toe gingen. Op een gegeven ogenblik was het echter tijd voor de maaltijd die deze keer door mijn moeder was bereid en niet door mijn vader (die normaliter kookt). We kregen een klassieker uit de Italiaanse keuken als voorgerecht, Meloen met Parmaham en daar doe je mij altijd een plezier meer. Het hoofdgerecht was een mix van tagiatella (pasta is populair bij de mensen waar ik deze week eet) met kip en groente. Niets mis mee zoals dat zo mooi heet. Het nagerecht was een klassieker die, de helaas van ons vertrokken, Johannes van Dam tot zijn favorieten rekende, namelijk de crème brûlée. Deze sloeg ik over want ik ben geen toetjesmens maar de anderen genoten er van. Ik sloot weer aan bij de koffie en daarna was het tijd om afscheid te nemen na een erg gezellige avond.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten