woensdag 23 oktober 2013

Bertram & brood

Het assortiment van Bertram
In diverse stukjes heb ik al beschreven hoe een bepaalde winkelstraat steeds verder achter uit gaat voor mij. Ik had twee hoofdredenen om er te komen, de eerst was een goede slager, de tweede een goede bakker. De slager is al enige tijd geleden vervangen door een kilo knaller maar de bakker is er nog steeds. Ze verkopen continu vers gebakken brood van bakker Bertam en dat is de reden dat ik nog steeds in het weekend hier kom.

De winkel is echter ingekrompen want de doelgroep is aan het verdwijnen. De laatste keer dat ik er was, was er ook niet al te veel brood meer aanwezig en ik hoop niet dat dit het begin van het einde is. Het voordeel is dat ik hier niet meer heen hoef voor mijn boodschappen maar het nadeel is dat het met ruime voorsprong de lekkerste bakker in de omgeving is. Hopelijk overleven ze het want ik geniet elke keer weer van hun brood en dan met name het donkere Toscaanse.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten