dinsdag 15 oktober 2013

Le Pétrusse

Het nationale gerecht van Luxemburg
Eenmaal weer bij de groep aangesloten bleek dat we naar de laatste stop zouden gaan. Dat was het restaurant Le Pétrusse waar we de maaltijd zouden gaan nuttigen. Onderweg naar het restaurant liep ik met onze gids te babbelen en zij vertelde mij dat wij op weg waren naar een ouderwetse vreetschuur waar groepen in sneltrein vaart doorheen gevoerd werden om plaats te maken voor de volgende groep,

Eenmaal gearriveerd zag het er aardig uit en onze groep van zeven personen nam een tafeltje in beslag. Iedereen had van te voren een keuze moeten maken welke gerechten zij in hun drie gangen menu hadden en toen er uitgeserveerd was wist uiteraard het merendeel niet meer wat hij of zij besteld had. Desondanks kreeg ik alle drie mijn gerechten (een quiche, de plaatselijke specialiteit ,varkensvlees met tuinbonen (die waren ze vergeten) en een fruit cocktail (dit bleek een schep uit een blik del monte te zijn) vergezeld van een pint bier. Goed was het niet maar slecht ook niet, ik heb beter gegeten maar ook vele malen slechter dus geen klachten van mijn kant, maar top was het niet. Na de maaltijd vertrok de bus weer naar het hotel en bijna iedereen stapte in. Alleen wij en enkele anderen beleven achter en we smeden een plan de campagne voor de rest van de avond.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten