zaterdag 12 oktober 2013

Azisa

De sushi
Vrijdag bracht ik mijn auto alvast naar Zaandam zodat we de volgende dag optimaal konden uitslapen voordat we naar Luxemburg zouden vertrekken. Uiteraard betekende dat ook dat ik in Zaandam uit eten zou gaan en mijn makker had de keuze laten vallen op een nieuw restaurant, Azisa. Dit was een all you can eat Aziatisch restaurant en ik verwachtte het bekende concept van vier hapjes per ronde en vijf rondes in totaal dat momenteel zo populair is.

Azise bleek echter een ander concept te hanteren, je betaalt 22,90 per persoon en bestelt elke ronde een gerecht maar je mag net zoveel rondes bestellen als je wilt. De kaart zag er goed uit en mijn eerste twee rondes waren de sushi en de sashimi. Beide niets op aan te merken en ook de gerechten van mijn tafelgenoot smaakten prima. De volgende gang was de soep van de dag en dat was een Tom Yam Kung, de pittige Thaise garnalensoep. Alhoewel anders dan ik hem van een Thais restaurant gewend ben smaakte hij helemaal prima en was aan het einde de winnaar van de dag geworden. De volgende ronde was Dim Sum en dat was een verrassing voor mij. Waar ik gestoomde gerechten verwachtte bleken hier gefrituurde geserveerd te worden maar ook deze smaakten prima. Ik sloot af met tepanyaki zalmfilet met noodles en daarna eendenborst filet. Dit laatste gerecht was het enige waar ik iets op aan te merken had want de eend was iets te vet, alhoewel prima van smaak. Met een totaal prijs van €70 (drankjes en koffie waren uiteraard extra), prima eten en nog een aantal gerechten op de kaart die ik wil proberen zit een tweede bezoek aan Azisa zeker in de pijplijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten