donderdag 1 november 2012

Vluchtstrook rijders


Toen ik door de regen naar mijn werk reed wist ik al hoe laat het zou zijn. Zodra er een druppel regen op de weg valt raken alle bestuurders in een soort van gezamenlijke stress en stijgen de files navenant. Deze dag was niet anders dan andere dagen en tegen de tijd dat ik de A1 bereikte was het file tijd.

Een van de dingen waar ik me dan altijd heel erg aan erger zijn die mensen die dan een of zelfs meerdere kilometers over de vluchtstrook rijden omdat ze aan het eind van die rit de afslag moeten nemen. Zo zag ik vandaag ook weer een chauffeur de vluchtstrook op duiken terwijl hij nog meerdere kilometers tot de vlucht strook moest. Alleen moest ik binnen twintig seconden heel erg glimlachen want toen reed er een motoragent met sirene en knipperlicht over diezelfde vluchtstrook. En ja hoor toen ik voorbij de afslag kwam zag ik daar de desbetreffende chauffeur staan met twee motor agenten bij zich. Boontje komt om zijn loontje zoals dat zo mooi heet.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten