vrijdag 9 november 2012

Cochem

Na het ontbijt bracht onze bus ons naar Cuchem waar we onze tweede dag zouden doorbrengen. Wederom hetzelfde beeld als op de eerste dag met veel regen onderweg en ook toen we aankwamen was het niet echt droog. Toen we in altstad afgezet waren regende het nog steeds en we besloten om te starten met koffie (en gebak voor de liefhebbers) in het restaurant ven Cochumer jung. Het waren forse bakken koffie en forse taartpunten dus het duurde even voor we de deur weer uit waren maar het voordeel was dan ook dat het weer droog geworden was.

Met een prettige temperatuur en droge hemel winkelden we vrolijk rond in altstad waar drank toch wel het belangrijkste thema was in de meeste winkels. De excursie bestond naar keuze uit een bezoek aan het plaatselijke kasteel (hoog op de berg) of een rit met het plaatselijke treintje door de stad. Ik koos voor dat laatste en kon het niet nalaten om vergelijkingen te trekken met de tocht die ik in Key West met de conch train had gemaakt. (Key West won uiteraard vanwege de betere temperaturen).Na afloop kregen we nog een glas Moezel wijn om de tour mee te beëindigen. Je kon kiezen uit droog, half droog en zoet en aangezien mijn leuze, de drogen wijn, al behoorlijk zoet smaakte vraag ik me af hoe de zoette wijn smaakte.

1 opmerking:

  1. In key West reden we met de trein ok nog langs de dames van plezier. Was dat in Cochem ook zo :-)?

    BeantwoordenVerwijderen