dinsdag 20 november 2012

Opel Astra

De Astra, mijn tijdelijke auto
Maandagochtend moest ik bij Care langs om mijn auto in te leveren. Zij zouden dan de deuk uit mijn portier verwijderen en in de tussentijd zou ik een vervangende auto krijgen. Aangezien ik geen enkel idee had wat voor auto en met welke opties het zou zijn had ik mijn Tom Tom van zolder gehaald en afgestoft, want zonder navigatie zou ik de grootste moeite hebben om de weg van Care naar de bewoonde wereld weer te vinden.

Welnu ik had me nergens zorgen om te maken want terwijl ik mijn auto inleverde zag ik al aan de papieren dat ik een splinternieuwe auto meekreeg. Het was een Opel Astra sports tourer met nog geen 170 kilometer op de teller. Ik kreeg de sleutels mee en stapte in de auto en constateerde dat ook deze auto voorzien was van ingebouwde navigatie, mijn Tom Tom had ik rustig verder stof kunnen laten vergaren. Het kostte even voor ik het systeem doorhad want intuïtief was toch echt anders. Maar uiteindelijk begreep ik hoe het werkte en kon ik mijn bestemming invoeren. Het rijden was weer even wennen want na meer dan een jaar in een automaat gereden te hebben zat ik weer in een schakel bak. Daarnaast was het een erg proactieve en moderne schakel bak want hij gaf zelf aan wanneer ik naar een hogere versnelling moest en dat was behoorlijk vlot. Bij 60 zat ik al in zijn vijf en dat was ik niet gewend.

De auto rijd verder prettig en het grootste gemis, tot nu toe, is mijn achteruitrijd camera. Ik heb wel sensoren die geluid maken maar geen beeld meer en daar was ik best wel gewend aan geraakt. De grootste ergernis is dat ik het portier weer met een sleutel open en dicht moet maken in plaats van het alleen maar aan te raken. Als dat echter het alles is dan kom ik de komende week best wel door.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten