vrijdag 30 november 2012

Bloeddrukmeter

In alle drukte van de afgelopen tijd ben ik helemaal vergeten mijn ervaringen met de 24 uurs bloeddrukmeter te plaatsen en dat is toch wel zeker iets dat op mijn blog thuishoort. Hierbij dus een blast  naar the recent past en het verhaal over deze ervaring.

Zoals vermeld was ik bij mijn dokter geweest en had ik daar een bloed onderzoek gekregen waar ik met vlag en wimpel voor geslaagd was. Mijn dokter vond het verstandig gezien mijn leeftijd, 50, mij een keertje compleet door te meten en had mij ook een bloeddruk onderzoek beloofd. Ik zou hiervoor een 24 uurs bloeddrukmeter mee krijgen. De meter was best wel populair en het duurde enige tijd maar toen kon ik langskomen om de meter om te krijgen. De assistente deed hem om en legde mij uit hoe het werkte. Overdag ging hij automatisch om het half uur af en 's nachts om het uur. Ze waarschuwde mij al voor een slechte nachtrust want je wordt tien tegen een wakker als de meter zichzelf opblaast en een stevige klem om je bovenarm legt. Ze bleek, helaas, gelijk te krijgen want alhoewel ik normaliter prima slaap had ik deze nacht een waardeloze nachtrust.

De volgende ochtend bracht ik hem terug en kreeg ik te horen dat ik na twaalf uur kon bellen voor het resultaat. Ik voelde me wel war moe maar verder prima en het telefoontje met de dokter bevestigde dat, mijn bloeddruk was uitstekend te noemen voor mijn leeftijd en dat is altijd prettig om te horen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten