donderdag 8 november 2012

Amsterdam – Koblenz

Zaterdagochtend ging de wekker pas om zes uur vanwege het PV weekend in Duitsland. Pas in plaats van al omdat ik door een slimme logistieke keuze niet eerst naar Zaandam moest rijden om mijn reisgenoot op te halen maar omdat ik mijn auto op vrijdag bij hem had gestald zodat hij mij oppikte. Om zeven uur stond hij voor de deur en stapte ik in voor de rit naar Almere. Verzamelen aldaar was om kwart voor acht en de bussen zouden stipt om acht uur vertrekken voor het weekeind Duitsland. Dat laatste lukte uiteraard niet en we vertrokken met een kwartier vertraging richting Koblenz, de eerste halte op de route.

Alhoewel, de eerste halte, na een dikke twee uur rijden werd in Duitsland de eerste stop gemaakt bij Axxe in Solingen om de mensen de gelegenheid te geven een toilet te bezoeken, een kop koffie (of thee) te drinken en een broodje te eten. Na deze stop stapte iedereen de bus weer in voor het tweede gedeelte van de tocht naar Koblenz. Het weer was echter al wat slechter geworden tijdens de tussenstop en daarna werd het alleen maar slechter. De regen viel met bakken uit de Duitse hemel en dat beloofde weinig goeds voor ons bezoek aan Koblenz.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten