maandag 18 juni 2012

Vaderdag

De tuin van mijn ouders
Zondag was het Vaderdag en dat betekende dat wij 's middags naar mijn ouders vertrokken. In tegenstelling tot alle voorspellingen was het erg mooi weer en ik verliet dan ook zonder jas mijn huis om het kleine stukje te rijden. Ik bleek goed gegokt te hebben want bij aankomst was het werkelijk schitterend weer en konden we heerlijk in de tuin zitten.

Een cadeau had ik niet bij me daar ik bij mijn terugkomst uit Amerika mijn vader al twee mooie polo's (een Tommy Bahama en een Nautica) had overhandigd voor zijn Vaderdag. Ik had echter wel enkele nieuwe haringen bij me want toen ik zaterdag zelf de eerste proefde had ik er meteen een paar extra meegenomen voor de zondag. Mijn zusje en zwager gaven aan wat later te komen daar mijn zwager nog het e.e.a. voor zijn werk moest doen dus samen met mijn ouders genoot ik van een harinkje en een wijntje. Op een gegeven ogenblik arriveerde de rest van de familie die teleurgesteld was dat de haring verdwenen was, volgende keer beter zullen we maar zeggen. De maaltijd zelf maakte echter weer veel goed. Een heerlijke tomatensoep van mijn vader met daarnaast eigengemaakte zalmsalade, broodjes met beleg, franse kaas en paté. Kortom niemand had wat te klagen terwijl we in het heerlijke zonnetje zaten te genieten van het eten. Na de koffie vertrok iedereen weer want het was tenslotte Portugal - Nederland deze avond en ondanks de slechte positie van het Nederlands elftal wilden we daar allemaal naar kijken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten