vrijdag 29 juni 2012

Gemak dient de mens

Net zoals veel andere bedrijven heeft ook Zilveren kruis een klanten portaal gemaakt waar je als verzekerde zelf allerlei zaken kunt regelen. De hoofdreden is uiteraard geen klant tevredenheid maar om de klanten zelf het werk te laten doen zodat je met minder personeel toe kunt. Nu valt of staat het gebruik van dit soort portalen door twee belangrijke zaken. Hoe makkelijk is het in het gebruik en kan ik er iets nuttigs mee.

Aan het eerste criterium voldoen ze probleemloos. Inloggen gaat via digiid en de site is overzichtelijk en snel in het gebruik. Er was ook een whats in it for me factor te vinden. Je kon je nota's nu digitaal indienen. Dus geen enveloppen met postzegels meer maar gewoon een PDF uploaden en op verzenden klikken. Aangezien ik nog een nota van de tandarts en mondhygiëniste had liggen besloot ik het direct uit te proberen. Alles verliep probleemloos en ik kon geen minpunt ontdekken. Tot ik klaar was en een venster verscheen met de tekst dat ik mijn originele nota's twee jaar moest bewaren i.v.m. eventuele fraude controle. Toch is de winst groter dan het verlies dus ik ga in het vervolg al mijn nota's op deze manier indienen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten