vrijdag 15 juni 2012

Tandarts bezoek

Een half jaar was voorbij gegleden alsof het niets was en dat betekende dus dat het weer tijd was voor mijn meest geliefde hobby aller tijden, tandarts bezoek. Nu had ik de zekerheid dat Juliette mijn tandarts zou zijn maar wie de rol van mondhygiëniste ging vervuilen was een vraagteken. Sinds mijn vorige bezoek was het een duo baan geworden tussen de inmiddels moeder geworden Bianca en nieuweling Tjeerd.

Kwart voor negen stapte ik de praktijk binnen, melde me netjes aan en ging zitten om te wachtten op de dingen die komen gaan. Toen ik opgehaald werd zag ik dat ik niet in de poezelige handjes van Bianca zou vallen maar in de boeren knuisten van Tjeerd. Ik ging dan ook netjes in de stoel zitten, deed braaf mijn mond open en sloot mijn ogen zodat Tjeerd aan de slag kon gaan. Dat deed hij voortvarend en ondanks wat stuiptrekkingen aan mijn kant bracht hij de klus tot een (goed) einde. Na afloop gaf hij aan niet ontevreden te zijn, de klus ging volgens hem soepeler dan de vorige keer. Na afloop gaf hij mij als gouden tip (of zoals mijn vriend Simon dan zegt, een tippie uit de haven) om mijn tanden met fluoride te gaan spoelen na het tandenpoetsen. Hiertoe kreeg ik van hem twee monster flesjes mee om dat eens uit te gaan proberen.

Daarna was het bij Juliette in de stoel kruipen, het mondje open en de oogjes dicht te doen en een minuut geduld te hebben. Vervolgens kreeg ik weer het heerlijke alles prima in orde en tot over een half jaar te horen. Dat varkentje is weer gewassen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten