vrijdag 30 maart 2012

Kookboek

Ik ben langzaam maar zeker bezig met het opruimen van mijn huis. Zo ben ik druk bezig met het weggooien van dingen waar ik al in geen jaren gebruik van maak. Voorbeelden daarvan zijn  een kaas fondue set die ooit in mijn kerstpakket zat en de beker van de banana bubgalow waar ik zelfs een blog post aan gewijd heb.

Tijdens de laatste opruim actie kwam ik langs het plankje waar de kookboeken op staan en toen realiseerde ik mij dat ik al in heel veel jaren geen kookboek opengeslagen had. Als ik tegenwoordig iets wil weten duikt ik het internet op en zoek daar naar gerechten, recepten en ingrediënten. Mocht ik het recept heel erg interessant vinden dan maak ik een kopietje op mijn harde schijf en heb het voor eeuwig bij de hand. De beslissing was dan ook erg snel genomen om afscheid te nemen van deze plank en wederom een aantal dingen op te ruimen waar ik geen gebruik meer van maak. Ik liep dus ook vrolijk boeken weg te gooien totdat ik bij het grote kookboek voor elke gelegenheid kwam van Margrit Gutta.

Toen stopte ik even want er kwamen aardig wat herinneringen boven toen ik het kookboek ter hand nam. Het was namelijk een cadeau van mijn ouders toen ik het ouderlijk huis verliet en op eigen benen ging staan. In de eerste jaren heb ik het regelmatig ter hand genomen om te kijken hoe je bepaalde basis dingen zoals bijvoorbeeld aardappelpuree maakt en daarnaast uiteraard voor recepten. Na de verhuizing naar mijn huidige woning heb ik het boek echter nooit meer ingekeken en daarom mag het nu dan ook weg. Toch blijf ik mijn ouders erg dankbaar voor dit geschenk want toen ik het ouderlijk huis verliet heeft het me erg goed geholpen.

1 opmerking: