zondag 4 maart 2012

Holland doc C.K.

Normaliter kijk ik niet naar documentaires. Deze kunnen mij niet boeien en ik kan dan ook niet het geduld opbrengen om daar een uur naar te kijken. De uitzondering op deze regel was de documentaire C.K. Deze gaat over een boekhouder van het Amsterdamse kunst fonds BKVK. Deze Clemens Kamens. trok aan de kuierlatten  met een bedrag van 16 miljoen euro, drie kinderen en twee vrouwen. Een leuke prestatie maar nog steeds geen reden om naar een documentaire te kijken. Wat wel een reden was om te kijken was dat ik Clemens kende. Alhoewel kende een groot woord was. Hij was een regelmatig bezoeker van de Butterfly en daar heb ik hem diverse malen gezien, smijtend met geld en met diverse dames aan zijn zijde. Ik heb hem nooit gesproken maar hij viel uiteraard wel op.

Door een facebook bericht van een vriend viel mijn oog op de documentaire en met de bijgeleverde link keek ik er naar op het internet. Het was geen topper maar door het feit dat je de persoon achter de misdaad wel eens gezien hebt blijf je toch kijken. Er waren trouwens geen beelden van de butterfly te zien want die is al enige tijd gesloten, wel van Bangkok aangezien hij naar Thailand vluchtte. Al in al vond ik het best wel leuk om deze documentaire te zien maar het gaat niet mijn mening over documentaires veranderen. Er zal wederom een hele goede reden moeten zijn voor ik weer naar een documentaire ga kijken.

1 opmerking: