vrijdag 2 maart 2012

Joe Jackson on tour

Zoals bekend ben ik een groot muziek liefhebber en vind ik het bezoeken van een concert een van de leukste uitjes die er is. Nu ga ik tegenwoordig nog maar een aantal maal per jaar naar een concert, waar ik vroeger meerdere malen per maand naar een concert ging. Het record staat nog steeds op drie concerten in een week en ik verwacht niet dat ooit te gaan overtreffen.

Mijn favoriete artiest is toch wel Joe Jackson en sinds ik hem voor de eerste keer zag in Ahoy op 4 november 1989 met de Blaze of Glory tour heb ik geen tour meer van de goede man gemist. Het mooie aan een Joe Jackson concert is namelijk dat de oudere nummers op een nieuwe manier bewerkt zijn zodat alles elke keer weer anders klinkt. Zo heb ik erg mooie herinneringen aan Real man in een versie met 2 violen als hoofd instrumenten. Dat maakt elk Joe Jackson concert weer tot een nieuwe ontdekkingstocht en zorgt er voor dat je niet uit geluisterd raakt.

Nu is Joe ook tot de moderne media gebruikers toegetreden en naast de website heeft hij ook een een twitter account met de duidelijke naam Joe Jackson music. Nu vermoed ik niet dat Joe zelf aan het twitteren is maar dat het gitarist Graham Maybe is maar dat doet er niet toe. Wat er wel toe doet was dat er een tweet verscheen met als boodschap "two words Tour and Fall". We'll be there!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten