donderdag 29 maart 2012

Word on

Ik ben al een tijdje een redelijk fanatiek Wordfeud speler en daarnaast speel ik tegenwoordig ook social chess. Dat zijn echter de enige twee multi player games die ik op mijn iPhone speel. De huidige rage, draw something, is niets voor mij. In dit spel maakt de ene speler een tekening die vervolgens door de andere speler geraden moet worden. Ik heb totaal niets met tekenen, dys logischerwijs is dit niet mijn game. Dat anderen daar wel wat mee hebben moge duidelijk zijn want de makers van dit spelletje hebben hun bedrijf voor 200 miljoen dollar verkocht aan Zynga.

Toen er echter een variant op Wordfeud uitkwam was ik echter wel degelijk geïnteresseerd. Het spel, met de naam, Word on, werd dan ook door mij gedownload en geïnstalleerd op mijn iPhone. Een collega met wie ik wel eens Wordfeud speel installeerde de game ook op zijn telefoon en we begonnen met spelen (uiteraard zonder de handleiding te lezen). Het eerste spelletje was er eentje van uitvinden maar na afloop hadden we de regels door en konden voor een echt potje beginnen. Het spel komt er op neer dat je net als bij Wordfeud een plankje met zeven letters hebt en de pot waaruit je nieuwe letters krijgt. In tegenstelling tot Wordfeud is er echter geen bord maar een plankje van zeven letters met bonussen waar je een woord kunt leggen. Na elke beurt wordt het plankje weer geleegd. Het is duidelijk simpeler van opzet dan Wordfeud en speelt daardoor sneller. Tijdens zowel het oefenpotje als tijdens onze eerste echte game kon ik er echter niet al te opgewonden over raken. Ik vermoed dan ook dat Word on geen blijvertje voor mij wordt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten